چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم؟

Keyword-Planner

آیا می خواهید ترافیک بیشتری از گوگل داشته باشید؟ آیا  می دانید چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم؟ ابتدا باید تحقیقات کلیدی را انجام دهید تا بدانید که افراد واقعا چه چیزی را جستجو می کنند.

خوشبختانه گوگل یک ابزار جستجوی رایگان کلمات کلیدی را به شما ارائه می دهد که به شما این اجازه را می دهد: Google Planner Keyword  که (قبلا Google Keyword Tool) نام داشته است. برای استفاده از این ابزار با IP غیر ایرانی وارد این لینک شوید.

شما می توانید با استفاده از کیورد پلنر دریابید که:

  • کدام کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شما است؟
  • میزان رقابت آن چگونه است؟
  • روند و تعداد جستجوی آن در ماه و سال به چه صورت بوده است؟

همه اینها به کمک این ابزار قابل انجام است و البته این ابزار در واقع یک قابلیت از برنامه بزرگتری به نام گوگل ادوردز است و در راستای انجام قابلیت های مربوط به آن است. در این یادداشت نحوه استفاده از کیورد پلنر را با هم مرور می کنیم.

چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم؟


مرحله اول- ایجاد حساب کاربری در Google Keyword Planner

در ابتدای کار برای استفاده از ابزار Google Keyword Planner باید یک حساب کاربری در Google Adwords داشته باشید. برای ایجاد این حساب کاربری به تصویر پایین دقت کنید. شما باید فیلدهای موجود در تصویر زیر را در گوگل ادورز پر کنید.

با دیدن این فیلم تمام اموزش های ثبت نام را خواهید دید:

 


برای  دانلود رایگان فیلم آموزش چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم اینجا کلیک کنید


 

چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم؟

برنامه ریز کلیدی Google به شما می دهد دو گزینه برای شروع، که عبارتند از:

  1. یافتن کلمات کلیدی: ایده های کلیدی را بیابید که می تواند به افرادی که علاقه مند به محصول یا خدمات شما هستند دسترسی پیدا کند
  2. دریافت حجم جستجو و پیش بینی ها : حجم جستجو و سایر معیارهای تاریخی را برای کلمات کلیدی خود، و نیز پیش بینی های مربوط به نحوه انجام آنها در آینده، مشاهده کنید.

هر دو گزینه شما را به طرح کلید واژه می برد ، اما آنچه که می بینید، بسته به انتخاب شما کمی متفاوت است.این دو ابزار مستقل نیستند.

بیایید هر نقطه شروع را دقیق تر بررسی کنیم.

 پیدا کردن کلمات کلیدی”

آیا میخواهید ایدههای کلیدی جدید را بیابید؟ از اینجا شروع کنید

همانطور که در دستورالعمل گوگل است، فقط “کلمات، عبارات، و یا URL مربوط به کسب و کار شما را وارد کنید.” گوگل سپس برخی از پیشنهادات کلمه کلیدی را پشت سر می گذارد.

پیشنهادات برای ” SEO ” در اینجا آمده است:

چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم؟

 

در مجموع ۱،۱۰۶ کلمات کلیدی کلیدی وجود دارد.

برای هر یک از پیشنهادات، خواهید دید:

  • میانگین جستجوهای ماهانه؛
  • رقابت؛
  • قیمت بالای صفحه (محدوده کم)؛
  • قیمت بالای صفحه (طیف بالا)

اما شما به کلمات تنها محدود نمی شوید، عبارات نیز کار می کنند. و شما می توانید تا سه کلمات کلیدی / عبارات دانه در یک زمان وارد کنید.

keyword-planner

 


جستجوی پیشرفته Google Keyword Planner

کاملا واضح است که گروه های تبلیغاتی برای کمپین های PPC طراحی شده اند اما برای افراد جستجوگر نیز مناسب است. با نگاهی خوب به یک گروه آگهی، شما به راحتی می توانید تعیین کنید که کدام کلیدواژه ها از دیدگاه گوگل به صورت موضعی مرتبط هستند. این به شما این امکان را می دهد که به آسانی چندین ایده عالی برای مجموعه ای از پست های وبلاگ که برای یک موضوع خاص هدف قرار می گیرند، استفاده کنید.

عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارند و پیدا کردن این کلمات بیشتر از دانش یافتن آن‌ها به هنرمندی شما مربوط می‌شود. بگذارید برای این که این قسمت را به خوبی یاد بگیرید از یک مثال استفاده کنم. پس برای مثال من ابزار Find new keywordsاستفاده می‌کنم، زیرا این ابزار بهترین قسمت Google Keyword Planner برای یافتن کلمات کلیدی است.

البته، افرادی که علاقه مند به استفاده از ابزار برنامه ریز کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا کمپین پیشرفته PPC هستند، خواهان نگاه دقیق تر به برگه «ایده های کلیدی» نیز باشند.

 

 

 


برای  دانلود رایگان فیلم آموزش چگونه از Google Keyword Planner در seo استفاده کنیم اینجا کلیک کنید


به طور خلاصه عبارات مهم را که لازم بدانید عبارتند از :

Search items – عبارت هایی که شما وارد کرده اید.

Keywords by relevance – این ستون، پایین ستون Search items در کادر جداگانه قرار دارد و در آن کلمات و عبارت مرتبط با عبارت هایی که شما وارد کرده بودید را نمایش می دهد.

Avg. monthly search ، میانگین بازدید عبارت های وارد شده در ماه با توجه به کل سال.

Competition – میزان رقابت. این مقدار در حالت های LOW ، Medium و High ، نمایش داده می شود و معیار آن بر اساس تعداد Adwords های فعال و سابقه تبلیغات کلیکی گوگل برای آن عبارت است.لذا ممکن است موضوعی تبلیغات کلیکی کمی داشته باشد و یا اصلا نداشته باشد، ولی رقبای خیلی زیاد و قدرتمندی بالفعل یا بالقوه داشته باشد.لذا این ستون را خیلی جدی نگیرید(بخصوص در ایران).فقط اگر بیشتر از Low بود، با دقت بیشتری به بررسی آن بپردازید.

Suggested bid – این ستون، مبلغ پیشنهادی گوگل برای استفاده از تبلیغات کلیکی است که به ازای هر کلیک نمایش داده می شود.

Add to plan – همان افزودن به سبد خرید خودمان است.از انجا که در این آموزش قصد نداریم، تبلیغات کلیکی گوگل را آموزش دهیم، وارد بحث خرید آن نمی شویم.

 Targeting (هدف گذاری و زوم کردن روی محدوده مورد نظر):

All Location – مربوط به کشور هاست که فقط آمار را بر اساس IP کشور های جستجو کننده نمایش دهد.ایران در لیست قرار ندارد.لذا برای کیورد های فارسی همیشه روی All Location قرار دهید.

All Language – برای فیلتر کردن بر اساس زبان است.بهتر است همیشه روی All قرار دهید که گاها به خاطر اشتباه گوگل در تشخیص زبان یک عبارت(Query) ، آمار کاملا دقیق و بدون غلط باشد.

Google – Google or search parners – با انتخاب این گزینه مشخص می کنید، آمار را بر اساس فقط موتور جستجوی گوگل بدهد یا بر اساس گوگل و همه وب سایت ها و موتور های جستجویی که از گوگل قدرت می گیرند.مثل موتور جستجوی AOL  یا Youtube یا سایت هایی که از جستجوی گوگل استفاده می کنند.این گزینه را بهتر است روی google بگذارید.

Negative Keywords – این گزینه برای استثنا قائل شدن برخی عبارات هنگام نمایش تبلیغ است که کاربرد آن برای تبلیغات کلیکی گوگل است.

Date Range – این گزینه برای فیلتر کردن بر اساس، تاریخ است.که در محدوده زمانی خاصی که مد نظر شماست، آمار نمایش داده شود.همچنین با تنظیمات این قسمت، می توانید میزان تغییر آمار نسبت به ماه و دوره های قبلی را مشاهده کنید.

Keyword filters – در این قسمت می توانید، نتایج آمار  را بر اساس میزان رقابت(رقابت بر اساس تعداد تبلیغات کلیکی.تکرار می کنمرقابتی که گوگل اعلام می کند را جدی نگیرید)، و تعداد جستجو، فیلتر کنید.

 

اصل کار ما برای استفاده از Google Keyword Planner ، توجه به میزان Avg monthly searches و تعداد جستجو برای آخرین ماه های جاری است تا بتوانیم تشخیص دهیم در صورت صعود به رتبه های بالا و صفحه اول گوگل با در نظر گرفتن نرخ CTR ، چقدر ترافیک از گوگل دریافت می کنیم و همچنین به کمک ابزار keyword planner است که می توانیم رقابت هر کلمه کلیدی را به طور صحیح تشخیص دهیم که در آموزش تشخیص صحیح رقابت کلمات کلیدی، به آن پرداختیم.

 

نتیجه گیری برنامه ریزان کلید واژه گوگل

بنابراین برنامه ریز کلیدی جدید بهتر از ابزار Keyword Tool قدیمی است؟ پاسخ به سوال آسان نیست. اگر از Google AdWords برای کمپین های بازاریابی PPC استفاده می کنید، کاملا مطمئنم که شما بعضی از ویژگی های جدید را دوست خواهید داشت.

از سوی دیگر، افزایش حجم جستجو حجم سهام را برای سهامداران Google راضی خواهد کرد، اما آنها با استفاده از هیجان به مزایدهکنندگان AdWords نخواهند پرداخت.بخشی از ترافیک وب سایت خود را از کاربران تلفن همراه، که از تلفن های خود برای خرید مواد از اینترنت در تعداد زیادی استفاده نمی شود – حداقل تا به حال نیست.

عبارت و مقادیر گسترده ای در ابزار جدید در دسترس نیست. حجم جستجوی ماهانه محلی و محلی نیز از بین رفته است. این چیزی نیست که ما بتوانیم بدون آن زندگی کنیم، اما دسترسی به آن اطلاعات بسیار خوب بود.

هرچند من گزینه های “هدفمند” بسیار بهتر از ابزار را دوست دارم. و گزینه جدید آپلود کلمه کلیدی برای ۱۰،۰۰۰ کلمات کلیدی مناسب است که برای اکثر نیازهای مردم بیش از اندازه کافی است.

یک چیز برای اطمینان وجود دارد: مهم نیست که آیا ما PPC یا SEO را انجام می دهیم، ما باید از داده های ارائه شده توسط Planner Keyword استفاده کنیم، بنابراین وقت آن است که برای استفاده از آن استفاده شود. و من واقعا امیدوارم که این آموزش به شما اطلاعات کافی برای شروع به شما داده است.

 

 

منبع :این مقاله از سایت ahrefs ترجمه شده است.

 

 

 

برای دانلود رایگان این مقاله از کتابخانه ستوده راد به صورت PDF اینجا کلیک کنید

 

 

 

با تشکر داوود ستوده راد

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *