کسب و کار اینترنتی
خانه » وبلاگ » دانلود رایگان افزونه اپتیمایز WP Optimize Premium

دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium آپتیمایز افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای بهینه سازی وردپرس است. این افزونه امکاناتی از جمله: بهینه سازی دیتابیس، فشرده سازی تصاویر، کش کردن، بارگذاری تنبل (لیزی لود)، فشرده سازی js , css و… را به شما ارائه می‌دهد. این افزونه به شما کمک می‌کند اطلاعات اضافی که بصورت خودکار در پایگاه داده ذخیره شده است را پاکسازی کنید و آن را بهینه و سریع کنید.

برای دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium به انتهای صفحه مراجعه بفرمایید. یا اینجا کلیک کنید.

دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium
دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium

معرفی افزونه WP Optimize Premium

افزونه WP Optimize Premium یک افزونه وردپرس بهینه سازی حرفه ای و کاربردی برای بهینه سازی دیتابیس وردپرس است که با استفاده از آن می توانید با پاکسازی، فشرده سازی و کش پایگاه داده خود را سریع و کارآمد نگه دارید. بدون استفاده از این پلاگین پایگاه داده وردپرس تمام موارد مانند نسخه های ویرایش شده قدیمی، هرزنامه ها، اطلاعات سطل زباله و نظرات تایید نشده را که خیلی سریع فضای پایگاه داده را اشغال می کنند، ذخیره می کند و باعث کند شدن وبسایت شما خواهند شد.

پاکسازی و بهینه سازی پایگاه داده وردپرس با افزونه WP Optimize Premium به طور خودکار انجام می شود، در واقع افزونه wp-optimize یک ابزار ساده و بسیار کارآمد است که به صورت پیش نویس های قدیمی بلا استفاده، هرزنامه و سطل زباله را تنها با یک کلیک پاکسازی کنید. در نتیجه با خرید افزونه مذکور از اشغال شدن حجم پایگاه داده خود با موارد اضافی جلوگیری می کنید. اگر به دنبال یک افزونه پاکسازی وردپرس حرفه ای هستید مهمترین گام را بردارید و wp optimize را نصب کنید.

اما قبل از اینکه ببینیم چگونه باید افزونه WP Optimize را به کار بگیریم و آموزش استفاده از آن را شروع کنیم بهتر است کمی در مورد مشکلی که برای سایت ما ایجاد می‌شود و قرار است آن را حل کنیم صحبت کنیم و ببینیم که چه کارهایی باعث می‌شود تا ما به پایین آمدن سرعت برخورد کنیم و مجبور شویم که به روش‌هایی مانند استفاده از دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium و یا هر ابزار دیگری متوسل شویم.

فیلم افزونه WP Optimize Premium | پلاگین بهینه سازی دیتابیس وردپرس

مزایای دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium

وردپرس و مشکل سرعت سایت


سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌هایی می‌باشد که شما با استفاده از آن می‌توانید یک سایت اینترنتی را به زیبایی هرچه تمام‌تر و کاملا کاربردی، در مدت زمانی بسیار کوتاه نسبت به سایر پلتفرم‌ها پیاده‌سازی کنید و آن را به بهره‌برداری برسانید. اما یکی از موضوعاتی که معمولا طراحان سایتی که از وردپرس استفاده می‌کنند را به دردسر می‌اندازد سرعت سایت‌های وردپرسی و بالا رفتن مدت زمان موردنیاز برای لود شدن صفحات این سایت‌ها است که شما را به دردسر خواهد انداخت و ممکن است یکی از مهمترین المان‌های کاربری در سایت، یعنی سرعت را از دست بدهید.

مشکل سرعت در وردپرس

بر اساس تحقیقاتی که گوگل انجام داده است وقتی کاربری از گوگل و با استفاده از نتایج جستجو به سایت شما می‌آید، در صورتی که لود شدن سایت شما و نمایش صفحه برای این کاربر بیش از ۳ ثانیه طول بکشد شما نیمی از کاربران خود را از دست خواهید داد. این مورد وحشتناک، وحشتناک‌تر خواهد شد وقتی بفهمیم که اگر این لود شدن تنها دو ثانیه دیگر به طول بینجامد و به ۵ ثانیه برسد، از هر ۱۰ کاربر خود ۹ نفر را از دست خواهید داد. پس یعنی از هر ۱۰ مشتری بالقوه شما تنها به یک نفر از آنها فرصت ورود به مغازه خود را داده‌اید و ۹ تای دیگر حتی متوجه نشده‌اند که شما چه محصول و یا سرویسی را برای آنها دارید.

پس سرعت یکی از مهمترین مواردی است که باید هر مدیر سایتی به آن توجه ویژه داشته باشد. خصوصا اینکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سایت خود استفاده بکند و این سیستم به‌خودی‌خود، رابطه پرتنشی را با سرعت دارد.

افزونه آپتیمایز چیست؟

در پاسخ به این سوال که در دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium بگوییم افزونه آپتیمایز چیست میتوان گفت که این پلاگین به عنوان یکی از برترین افزونه ها در زمینه بهبود سرعت سایت های وردپرسی میباشد. این بهبود سرعت از راه هایی مانند ترکیب فایل ها با یکدیگر و فشرده سازی آنها، عملیات کش و… انجام میگردد.

افزونه آپتیمایز پرمیوم که دارای امکانات زیادی برای طراحان وب سایت های وردپرسی می باشد امروزه از محبوبیت بالایی در جهان برخوردار می باشد. این افزونه دارای یک نسخه لایت یا رایگان نیز می باشد که در مخزن وردپرس قابل دانلود می باشد. البته برای دریافت امکانات بالا نصب نسخه پرمیوم پیشنهاد میگردد.

فیلم آموزش افزونه WP Optimize Premium

برخی از امکانات افزونه WP Optimize Premium

ویژگی های کش کردن در افزونه بهینه سازی وردپرس

قوانین پیشرفته محدود کردن

کش مختص دستگاه

کش پیش بارگزاری

کش مرورگر

در گذشته شما باید برای هر یک از این کارها یک پلاگین جداگانه خریداری و نصب می کردید زیرا هیچ افزونه دیگری در دسترس نبود که همه این کارها را با هم انجام دهد.

اما این ابزار بهینه سازی وب سایت کار شما را راحت کرده است. اکنون می توانید تمام ویژگی های بالا را در افزونه WP Optimize Premium دریافت کنید.

دیگر نیازی به خریداری و به‌ روزرسانی مداوم افزونه های مختلف و دردسر ناشی از ناسازگاری و کانفلیکت آنها باهم نخواهید داشت . افزونه WP Optimize پایگاه داده شما را بهینه سازی ، سرعت و درنهایت نمره سئو سایت شما را افزایش می دهد.

افزونه بهینه ساز حرفه ای وردپرس Wp optimize


سایر ویژگی های افزونه بهینه سازی دیتابیس وردپرس
افزایش سرعت و عملکرد ووکارس: هنگامی که مشتری اولین سفارش خود را انجام می دهد ، ووکامرس با اجرای بسیار کند کوئری “Get total spent ” ، مجموع پرداخت شده را محاسبه می کند. WP-Optimize دو کوئری جداگانه و بسیار سریع تر را جایگزین می کند.
ایندکس و تغییر اندازه ستون meta_key: به طور پیش فرض، جستجو در جدول پایگاه داده “post meta” بسیار کندتر از حد معمول است، زیرا این جدول به کلیدهایی با بیش از 191 کاراکتر که به ندرت استفاده می شوند اجازه می دهد، که باعث جلوگیری از ایندکس شدن جدول می شود. WP-Optimize Premium اندازه کلیدها را تا کمتر از 191کاراکتر کاهش می دهد تا درنتیجه سرعت وردپرس چندین برابر شود.
ادغام و ساز گاری با Cloudflare: برای اینکه کاربران بتوانند آخرین تغییرات را مشاهده کنند نیازی به اتصال به Cloudflare نیست – هنگام پاک کردن کش وب سایت خود، کش Cloudflare راهم به طور خودکار پاک کنید.
پشتیبانی از مولتی سایت : بهینه سازی هر سایتی (یا ترکیبی از سایت ها) در WordPress Multisite یا وردپرس شبکه.
قابلیت زمانبندی: سیستم زمان بندی حرفه ای برای ایجاد بهینه سازی های منظم معمول هر زمانی که شما بخواهید.
پشتیبانی از موقعیت جغرافیایی های مختلف و مالیات برای فروشگاه های ووکامرسی : هر کسی که یک فروشگاه بین المللی WooCommerce را اجرا می کند به این ویژگی نیاز دارد: ارائه محتوای خاص کشورهای متفاوت به مشتریان ، مالیات بر ارزش افزوده مناسب ، قیمت گذاری.
سازگار با سایت های چند زبانه و چند ارزی : اگر از چندین زبان یا ارز در سایت خود استفاده می کنید ، WP Optimize Premiumبهترین گزینه برای شماست.


افزایش بازدید و کاهش نرخ گریز کاربران در افزونه WP Optimize


اگر سایت شما تجربه سریعتر و کاربر پسندتری را به کاربران ارائه دهد، شما را در ترغیب کاربران برای بازگشت دوباره، بازدید از صفحات بیشتر و یا شانس بیشتر خرید، کمک می کند. همه این فاکتورها همراه با سایر معیارها مانند کیفیت محتوا و تعداد دفعات بروزرسانی سایت شما می توانند به افزایش نمره SEO شما کمک کرده تا از جستجوها بازدیدهای بیشتری به سایت شما برسد. یک سایت سریعتر و بهینه تر، می تواند از مزایای قابل توجهی در موتورهای جستجوگری مانند Google برخوردار شود ، که سایت های سریع و با ثبات را در اولویت و بالاترین رتبه قرار می دهند .

تفاوت WP Optimize Premium با WP Rocket در چیست؟

افزونه WP Optimize Premium علاوه بر اینکه تمای وظایف و ویژگی های WP Rocket را دارا می باشد، از گزینه ها و تنظیماتی بهره می برد که در این پلاگین موجود نیستند!

  1. افزایس سرعت ووکامرس
  2. افزایش سرعت ایندکس جداول هسته وردپرس
  3. کاهش حجم تصاویر و تبدیل فرمت به Webp
  4. بهترین سیستم بهینه سازی و تعمیر دیتابیس
  5. قابلیت حذف جداول باقی مانده از افزونه های حذف شده
  6. نمایش تصاویر و سایز های تصاویری که کراپ شده ولی در هیچ کجای سایت استفاده نشده است
  7. گزینه‌ای برای غیرفعال کردن لود فونت‌های گوگل که باعث کاهش زمان بارگذاری مخصوصا برای وبسایت‌های فارسی میشه
  8. حذف آیکون‌ TinyMCE و wordpress
  9. حذف اطلاعات متا از سربرگ صفحه
  10. حذف stylesheet های مربوط به “print”
  11. قابلیت زمانبندی حذف رونوشت، ویرایش های پست‌ها و موارد ‌زباله‌دان، بصورت خودکار
  12. گزینه‌ای برای فعال کردن فشرده سازی Gzip در کل سایت
  13. فعال/غیرفعال کردن + حذف ترک‌بک و پینگ‌بک ها
  14. حذف Transient Options یا گزینه های گذرا
  15. ماینیفای کردن HTML علاوه بر فایل های CSS, JavaScript
  16. نمایش تمامی جداول افزونه ها در دیتابیس و قابلیت تبدیل جدول انتخابی به InnoDB
    و…

2- هیچکدام از افزونه های افزایش سرعت مستقیما با آمار، محصولاتشان را با دیگر افزونه ها مقایسه نکرده اند به جز توسعه دهنده افزونه WP Optimize Premium که می توانید نتایج آنرا از لینک زیر مشاهده نمایید :
https://getwpo.com/comparing-the-best-optimization-plugins-for

معایب افزونه WP Optimize Premium اورجینال

دانلود رایگان افزونه آپتیمایز “Wp Optimize” ممکن است باعث برخی از تداخل ها در سایت های وردپرسی گردد. این موارد بیشتر به دلیل ساختار های داخلی متفاوت سایت ها از یکدیگر می باشد. در پایین به مهمترین موارد احتمالی اشاره شده است:

ممکن است موارد اشاره شده در بالا به نحوه پیکربندی اشتباه کاربر مربوط شود. همچنین تمام این موارد به افزونه Wp Optimize Premium اورجینال مربوط میگردد و ارتباط با فایل دانلودی این صفحه ندارد.

دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium چگونه باعث بهبود عملکرد سایت می شود ؟


افزایش چشمگیر سرعت لود سایت
بهینه سازی دیتابیس
بهبود رنک سئو
افزایش ترافیک بازدید کاربران
کاهش درصد خروج کاربران یا نرخ گریز
افزایش رتبه سایت در گوگل
بهینه سازی دیتابیس
پایگاه داده وردپرس شما هر آنچه برای وب سایت خود نیاز دارید را ذخیره می کند – به علاوه موارد بسیاری که نیاز ندارید! ابزار پایگاه داده WP Optimize همه این داده های غیرضروری و اضافی را پاکسازی می کند، جداول دیتابیس شما را تمیز کرده و حتی فضاهای از دست رفته به دلیل بهم ریختگی دیتا (data fragmentation) را بازسازی می کند. این اولین و مهم ترین گام برای رسیدن به یک وب سایت سریع و کارآمد است

پیش نویس : پاکسازی خودکار پستهای پیش نویس تا دیتابیس شما از پیش نویس های قدیمی و بی فایده منفجر نشود
آکیسمت : شناسایی و پاکسازی هوشمند Akismet و سایر متادیتاهای قدیمی از دیدگاه ها
هرزنامه : هیچ کس هرزنامه ها را دوست نداره! پس کا را به ما بسپارید تا از شر آنها در دیدگاه ها راحت شوید
پینگ بک و ترک بک : با پاکسازی اعلان ها و اگاهسازهای پیوندی Trackbacks & pingbacks از بینظمی و شلوغی ها آنها نجات پیدا کنید
رکورد‌های گذرا : پاکسازی گزینه های موقتی Transient options را که تنها برای مدت مشخصی در پایگاه داده نگهداری می شوند
تنظیم اعلان : انواع روش های بک لینک را فعال یا غیرفعال کنید تا بطور خودکار تنظیمات برای آنها اعمال شوند تا مجبور نباشید مداوم آنها را چک کنید
وضعیت و آمار پایگاه داده : نمایش وضعیت و ارقام برای بررسی دقیق و مدیریت جداول پایگاه داده وب سایت
پاکسازی انتخابی : تعداد مشخصی از داده ها را هنگام پاکسازی حفظ کنید، تا صورت نیاز به بازیابی به آنها دسترسی داشته باشید
بهینه سازی آسان : نیازی به دانستن کاربرد و انتخاب کوئری های مختلف بصورت دستی نیست فقط کار را به WP Optimize بسپارید
زمانبندی عملیات های بهینه سازی : نگران فراموش کردن انجام کارهای لازم برای بهینه سازی نباشید همه کارها بصورت زمانبندی شده و اتوماتیک اجرا خواهند شد
دسترسی برای مدیر سایت : برای حفظ امنیت وب سایت دسترسی به تنظیمات افزونه تنها برای مدیر سایت قابل دسترسی است
سطل زباله وردپرس : رونوشت های پست های قدیمی و بدون استفاده ای را که در سطل زباله ذخیره شده اند را بایک کلیک حذف کنید


فشرده سازی حجم تصاویر در دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium


دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium مجهز به ابزار بسیار ضروری فشرده ساز و بهینه ساز تصاویر است که با بهره گیری از تکنیک های فشرده سازی بدون افت کیفیت، تصاویر با حجم بالا را که بارگیری آنها مدت زمان زیادی طول می کشد را بهینه می کند. این امکان برای شما فراهم است تا تصاویر PNG و JPG ، GIF ، BMP ، TIF را فشرده کنید و باعث بارگیری سریعتر صفحات ، درنتیجه بهبود سئو، کاهش ضریب بازگشت یا Bounce Rate، افزایش تجربه کاربری و همچنین کاهش قابل توجه مصرف منابع سرور شوید

بازیابی تصاویر بهینه شده : به شما امکان می دهد در هر مرحله، تصاویر اصلی خود را بازیابی یا دوباره آنها را به قبل از بهینه سازی بازگردانید
انتخاب تمام تصاویر گالری : با فشار دادن یک دکمه، همزمان تمام تصاویر موجود در سایت خود را فشرده کنید
فایل ها با حجم بالا : فایل های سنگین می توانند سرعت سایت شما را کم کنند. براحتی تصاویر را تا 64 مگابایت فشرده کنید
عملکرد خودکار افزونه : تنظیمات خودکار را فعال کنید تا با اضافه کردن هر تصویر جدید، فشرده سازی بطور اتوماتیک انجام شود
میزان فشرده سازی : میزان فشرده سازی را از بین بهترین کیفیت تصویر و بیشترین کاهش حجم تصاویر انتخاب کنید
ذخیره اطلاعات EXIF : اطلاعات تصویر را حتی پس از فشرده شدن تصویر حفظ کنید و به داده های اصلی تصویر دسترسی پیدا کنید


کش و پیش بارگذاری در دانلود رایگان افزونه WP Optimize Premium


زمانی که کاربر نوشته یا صفحه ای را در سایت شما باز میکند وردپرس برای ایجاد آنها فایل های PHP و MySQL را پردازش و بارگذاری میکند تصور کنید برای هر بازدید کننده و برای هر صفحه این فرآیند طولانی بارها و بارها تکرار می شود

اینجاست که پلاگین WP-Optimize وارد می شود و با ذخیره صفحات سایت در یک فایل ثابت در پوشه حافظه پنهان ، هنگام بازدید کاربران بعدی ، صفحات ذخیره شده در کش را بدون نیاز به پردازش مجدد به نمایش کاربر می گذارد

بهبود عملکرد اجرای سریعتر سایت و کاهش بار سرورهای میزبان وردپرس شما از نتایج استفاده از کشینگ WP-Optimize است

حافظه پنهان مرورگر : مرورگر بازدید کننده را وادارمی کند تا در صورت عدم تغییر منابع از آخرین درخواست، از همان منابع (HTML, CSS, JS) مجدد استفاده کنند
مستثنی کردن از کش : به شما امکان می دهد کاربران وارد شده ، آدرس یا کوکی های خاص، موردنظر خودرا از کش شدن مستثنی کنید
پیش بارگذاری کش : باعث می شود که حافظه پنهان برای زمان بارگذاری سریعتر همیشه آماده و بارگیری شده باشد
کش موبایل : نسخه های مختلف صفحات ریسپانسیو انواع دستگاه ها را کش و بارگذاری می کند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ
آموزش جامع بازاریابی
آموزش جامع تولید محتوا
آموزش مدیریت فروشگاه اینترنتی

برای دانلود مستقیم و رایگان افزونه WP Optimize Premium اینجا کلیک کنید


تمامی قالب و افزونه های موجود در سایت ستوده راد همراه با لاینسس اورجینال تحت مجوز GPL برای دانلود قرار میگیرد . همچنین قالب و افزونه های به صورت کاملا متن باز و بدون کد گذاری می باشد و شما می توانید از سلامت کدهای درون سورس ها توسط انتی ویروس های آنلاین مانند virustotal و یا انتی ویروس های افلاین اطمینان حاصل کنید.
اسپانسر مالی سایت ستوده راد ، شرکت تجارت الکترونیک چالش می باشد. کپی و الگو برداری از ستوده راد، با یا بدون اطلاع قبلی کاملا آزاد است.


داوود ستوده

“فریلنسر ، داود ستوده راد هستم که به صورت حرفه ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم. متخصص در طراحی و بهینه سازی سایت و مشاور در کسب و کار اینترنتی و استارت آپ ها هستم.”

— davood sotoudeh rad


ارتباط با آژانس دیجیتال مارکتینگ ستوده راد در شبکه های مجازی :


فهرست افزونه های پولی وردپرس به صورت دانلود مستقیم و رایگان

افزونه یواست پرو SEO Yoast Proافزونه المنتور پروافزونه لرن دش
افزونه سئو خبری یواستافزونه پاور پک پروافزونه دیجیتس
افزونه یواست ووکامرسافزونه المنتور اکستراافزونه کپچا پلاس
افزونه سئو ویدئو یواستافزونه پلاس المنتورافزونه دکان پرو
افزونه سئو محلی یواستافزونه المنت کیت پروافزونه مداد زرد
افزونه اسماش پروافزونه WooLentor Pro یا ShopLentorافزونه چت واتس اپ
افزونه راکت wp rocketافزونه CoDesigner Pro یا WooLementor Proافزونه جت پاپ آپ
افزونه مدیریت لینک های داخلیافزونه عناصر نامحدود المنتورافزونه وردفنس سکوریتی
افزونه جت بلاگ JetBlogافزونه اکشن پکافزونه Wp Hide Pro
افزونه ویژوال کامپوزرافزونه محتوای داینامیک المنتورافزونه اسلایدر رولوشن
افزونه چند زبانه وردپرسافزونه افزودنی ضروری المنتورافزونه پشتیبانی واتساپ
افزونه ترجمه رشته WPMLافزونه ویجت های بریف کیس المنتورافزونه Woo Import Export
افزونه جستجوی وردپرسافزونه جت المنتافزونه جت تب
افزونه جستجو و فیلتر پیشرفتهافزونه Piotnet Addons For Elementorافزونه ایجکس اکانت ووکامرس
افزونه اشتراک ویژهافزونه هپی ادآن پروافزونه WP All Export Pro
افزونه WP Optimize Premiumافزونه آلتیمیت ادان المنتورافزونه جت بلاک
افزونه اسکیما پروافزونه المنت پک پروافزونه آپ درفت پلاس
افزونه ارسال ایمیل SMTP پروافزونه پرمیوم ادآن المنتورافزونه ابزار راهنما گرویتی فرم
افزونه رنک مث پروافزونه Anywhere Elementor Proافزونه Asset CleanUp Pro
افزونه Affiliate WPافزونه ACF Frontend Form Elementافزونه جت تریکس
افزونه جت انجینافزونه HT Slider Proافزونه دیوی بیلدر
افزونه گرویتی فرم فزونه Epic News Elementsافزونه پروفایل بیلدر پرو
افزونه اتصال ووکامرس به گرویتی فرمزافزونه HT Mega Proافزونه CSS قهرمان
افزونه Gravity Flowافزونه الیت پلیرافزونه میلستر
افزونه یوزر فرانت اند پرو افزونه زمینه های سفارشی پیشرفتهافزونه جت سرچ
افزونه آیتم سکوریتیافزونه جت مقایسه و علاقه مندیافزونه بی بی کیو پرو
افزونه کیو فرمافزونه پلی لنگ ووکامرسافزونه جت منو
افزونه پیوتنت فرمافزونه ووکامرس پیج بیلدر المنتورافزونه اوبر منو
افزونه گرویتی ویوجت گالری محصولاتافزونه کوپن هوشمند ووکامرس
افزونه سوپر فرمافزونه هپی ادآن پروافزونه SsL واقعا ساده
افزونه فرم کرفتافزونه جستجوی ایجکس پروافزونه جت اسمارت فیلتر
افزونه فرم روانجت تم کورافزودنی های اسلایدر روولوشن
افزونه WpFormsافزونه Hide My WPافزونه پُلی لنگ پرو
افزونه مت فرمافزونه بیور بیلدر پروافزونه کیف پول YITH
افزونه جت وو بیلدرافزونه جت ری ویوافزونه Support Board
افزونه Perfmattersافزونه ترنسلیت پرسافزونه WP Import Export
افزونه جت بوکینگافزونه Advanced Database Cleaner Proافزونه اسلایدر و کاروسل محصولات YITH
افزونه جت بلاگافزونه ویرایش سطح دسترسیافزونه ویرایش برگه تشکر بعد از خرید YITH
افزونه WP All Import Proافزونه داپلیکیتور پروافزونه سفارشی سازی برگه تسویه حساب YITH
افزونه همکاری در فروش YITH

فهرست محتوای های مرتبط :

طراحی سایت ستوده راد
مدیریت کمپین تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله زیر را حل فرمایید. *